Hem > Okategoriserade > Min teckenspråkiga stad – av Päivi Fredäng (ur NA fre 15 maj)

Min teckenspråkiga stad – av Päivi Fredäng (ur NA fre 15 maj)

I vår stad Örebro är svenskt teckenspråk det största språket efter svenska, påstås det. Jag ser det på gator och torg, naturligtvis mycket runt Birgittaskolan, Förskolan Kattungen, Tullängsskolan, Risbergska och Virginska skolan.  Det tecknas vid biblioteket, oftare på Våghustorget, än mer ofta på min arbetsplats vid universitetet bland studenter och mina kolleger, Karin, Ronny och Ingela. Förresten, av alla svenska högskolor och universitet har Örebro universitet flest teckenspråkiga studenter.

Läs vidare i Päivis krönika

  1. Anna
    19 maj 2009 kl. 18:46

    Tack Päivi för en jättefin krönika! Jag läste och blev glad. //Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

